top of page
Podklad_pruhy.jpg

Akce v naší družině

2

Jako velká rodina, to je naše družina!

Součástí naší školy AMOS je školní družina, kterou navštěvuje všech 62 dětí.

 

Školní družina nabízí dětem příjemné a bezpečné prostředí pro trávení volného času po vyučování. Zaměřuje se na rozvoj kreativity, pohybových dovedností a sociálních vztahů mezi dětmi, ohleduplnost, toleranci a rozvíjí u dětí vnímavost a citlivé vztahy k lidem a životnímu prostředí.  Připravujeme pestrý program plný her, sportu, výtvarných a rukodělných činností, které děti baví a obohacují. Děti si mohou také vypracovat domácí úkoly nebo si odpočinout po náročném dni ve škole. Družina podporuje rozvoj samostatnosti a respektu k ostatním, což dětem pomáhá lépe se zapojit do kolektivu. V rámci volnočasových aktivit jsou nabízeny žákům  různé zájmové činnosti a volnočasové zájmové útvary.

Podklad_pruhy.jpg

Charakteristika školní družiny: školní družina má 3 oddělení

Provoz jednotlivých oddělení

  1. oddělení      ved. vychovatelka školní družiny         Monika Kolečkářová (děti z I. – III. A)

  2. oddělení      vychovatelka školní družiny                 Oldřiška Machů (děti z I. – III. A)

  3. oddělení      vychovatelka šk. družiny                      Ilona Strnadová (děti ze IV. – V. A)

Do školní družiny jsou přijímáni žáci 1. - 5. třídy ZŠ AMOS na základě vyplněné přihlášky.

 

Stálé úkoly školní družiny

  1. plnit funkci relaxační, sociální, kompenzační a výchovnou – seznamovat žáky s celou škálou zájmových aktivit

  2. propojit soužití žáků v kolektivu školní družiny, navazování a upevňování přátelských vztahů, vést k vzájemnému pochopení a respektování

  3. vést děti k řešení problémů – děti by si měli všímat situací kolem sebe, snažit

  4. se je řešit a pochopit, že vyhýbání se problému nevede k jeho vyřešení

  5. hovořit s dětmi s cílem je poznat a navodit prostředí oboustranné důvěry

  6. vytvářet dobré vztahy mezi dětmi, mezi vychovatelkou a dětmi a na základě vyhodnocení zvolit přiměřenou metodu práce

  7. individuálně a citlivě přistupovat k dětem a při tom vhodně využívat metodu pochvaly a uvědomělého přijetí postihu k upevnění kázně v kolektivu

  8. podporovat rozvíjení tvůrčí činnosti podněcující estetické vnímání a vyjadřování, tvořivost a nápaditost

  9. využívat školní zahradu pro sportovní a relaxační činnosti a tím přispívat k fyzické a pohybové zdatnosti dětí, formou her a soutěží budovat zdravou soutěživost

  10. sebeobsluha, kontrola běžné hygieny – mytí rukou, oblékání, stolování a udržování čistoty a pořádku

  11. hovořit s dětmi o prevenci úrazů, které hrozí při hrách, sportovních činnostech, v dopravě, po cestě domů či při setkání s cizími lidmi nebo o prevenci nemocí, nezdravých návyků, závislosti a šikaně

  12. rozvíjet a podporovat zájem o přírodu, seznamovat s její rozmanitostí a proměnlivostí, vést děti k ochraně životního prostředí

  13. spolupracovat s vedením školy, rodiči a třídními učiteli.

Podklad_pruhy.jpg

Plán práce školní družiny

bottom of page